Karin Svensson Smith argumenterar i SvD varför det är dags för staten att sälja SAS. I samma debattartikel pratar hon även om de rödgrönas infrastrukturstrategi;
"När det gäller transportsektorn vill vi rödgröna göra investeringar som strategiskt gynnar den svenska exportindustrins långsiktiga behov av kompetensuppbyggnad, teknikutveckling och demonstrationsmöjligheter. Det gäller främst sådana satsningar som snabbusslösningar, höghastighetståg och spårvagnar samt kringsystem kopplade till dessa. "
Det är en helt riktig strategi för framtiden, men vi får absolut inte glömma att nämna spårbilslösningar, som kan komma att utgöra det kanske viktigaste kringsystemet kopplat till höghastighetståg och annan spårtrafik så som regionaltåg, pendeltåg, tunnelbana eller spårvagn.
Det är en helt riktig strategi för framtiden, men vi får absolut inte glömma att nämna spårbilslösningar, som kan komma att utgöra det kanske viktigaste kringsystemet kopplat till höghastighetståg och annan spårtrafik så som regionaltåg, pendeltåg, tunnelbana eller spårvagn.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar