11 mars 2010

Bensinpriset kommer fortsätta att stiga

Bensinen slår prisrekord för mars månad!
Vi kommer att få vänja oss vid att bensinen blir dyrare och dyrare. Det är inget konstigt med det och priset kommer säkerligen att stiga rejält mycket mer när oljan börjar sina...

Att bensinen blir dyrare har jag ingenting emot. Snarare borde fossilbränsle beskattas ännu hårdare så att förnyelsebart bränsle framstår som ett klart mer lönsamt alternativ.

Och om fler ställer bilen till förmån för kollektivtrafik eller cykel är vi alla vinnare. Både klimatet och den cyklandes hälsa :)

Fram för hårdare klimatskatter och ökade satsningar på kollektivtrafiken!

2 kommentarer:

  1. men fuck det förfan!
    snart är väl bolagen dumma i huvvet och avskaffar bensinen?
    den dagen den revolutionen säger jag!
    ska kunna glida runt i min miljödödande dodge ram med hemi motor som slukar 2 liter milen och får dom flesta tjejerna att dregla mellan benen!

    fuck alla miljöfånar jag kör fläskigt!

    SvaraRadera
  2. Det var ju en välbalanserad och trovärdig kommentar av hög nivå...

    Oljan är inte en förnyelsebar energikälla och kommer därför att ta slut. Och innan den helt tar slut kommer den att bli rejält mycket dyrare. Oavsett om vi vill eller inte..

    jag har inget emot det. Jag anser att vi i ännu högre grad ska styra med ekonomiska styrmedel till förnyelsebara och mer mijlö- och klimatvänliga drivmedel och transportslag

    SvaraRadera